Alla inlägg den 4 september 2012

Av Ubitt - 4 september 2012 12:34

Igår kom klurige Mighty Quinn på att man kunde krångla sig igenom elbanden in till Lusthusbetet. Det har fungerat utan el hela sommaren.. men nu...


Qatay var ju inte sen att följa efter, men stackars My stod kvar på andra sidan staketet och var ledsen. Som tur var fanns jag hemmavid. Pojkarna förpassades ut, jag satte upp ett extra band, men tji, när jag öppnade igen var det två buspojkar som genast smet in. Nu visste de ju...

                                          Två prinsar som skäms...(?)

 

Så det blev upp till matte att klura ut nåt sätt att få in el till banden, för att ge respekt. Ha, jag visst väl att de där gamla skaklarna skulle komma till nytta!  Min lösning var lika enkel som genial (om jag får säga det själv)...


                                          Men matte, vad har du gjort???

 


Två pojkar provade genast att gå igenom, men si, där fick de sig en smäll på nosen!


                                              Här funderar de på vad som hände

 

Men alpackor är kloka och läraktiga, och en smäll räckte. My, som inte fått någon kontakt med elbandet, var ändå så nervös så jag fick locka ner honom genom korridoren... kunde ju vara farligt!

 


                                  - och här är han som startade det hela...

 

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards