Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Ett tårögt avsked

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.

 

Motvilligt lät de sig lastas och åkte till sitt nya liv bland nygamla alpackakompisar.

Det här var nog det värsta i hela flytthistorien, inte så här det var menat, vi skulle ju åldras ihop!

Jag tröstar mig med att de får ett gott liv med god vård av alpackakunniga människor, men sorgen är inte desto mindre. Att gå förbi stallen utan att deras nyfikna små huvuden kikar fram bakom knuten och följer mina steg....

 

Ni finns i mitt hjärta för all framtid, älskade prinsar! Att skiljas åt är att dö en smula, och just nu känns det rätt ruttet. En allt annan än glad påsk.


Har fått rapport om att allt gått bra, de har redan funnit sig väl tillrätta i nya flocken. Min trygga trio!

 
 
Viveca

Viveca

30 mars 2013 14:09

Tårarna rinner här med. Så sorgligt. Jag ville också att ni skulle åldras ihop. Men de kommer som sagt att få det bra och det är ju viktigast. Hoppas att du hämtar dig snart från detta jobbiga och kan se framåt. Många kramar!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ubitt

31 mars 2013 14:17

Tack, ni är så gulliga, ni mina bloggvänner! Visst är det viktigaste att prinsarna får det bra, det är nog jag som lider mest!!!

 
Ingen bild

Birgitta

30 mars 2013 19:44

Ja du..har du inte sagt hejdå färdigt..tycker så enormt synd om dig som åter måste gå igenom ett farväl..Tur är väl att du kan besöka dom.Förstår att det gör ont..Ha det så bäst du kan och ha en varm påsk i kylan..för glad är den ju inte..
kram B

Ubitt

31 mars 2013 14:16

Tack snälla! Ja, nu är ju inte jag den enda som får ta avsked, det händer folk mest hela tiden, och det finns ju ännu värre lägen, mina pojkar lever i alla fall, och har det bra! En tröst mitt i sorgen!

 
Ingen bild

Kattis

30 mars 2013 22:26

Usch, nu hoppas jag att ni också snart får flytta! Tomheten i hagen är outhärdlig att se. Skönt att höra att flytten gått bra! Kanske hittar My en blygis-kompis på nya stället?

Ubitt

31 mars 2013 14:15

Han känner ju många av dem, har vuxit upp med dem, så det ska nog gå bra. Har fått positiva rapporter om att de funnit sig väl tillrätta, äter och dricker och idisslar och leker.... och även om det är tufft att gå förbi den tomma hagen, så vet jag var de finns och att de har det bra!!!!!!

 
Kicki

Kicki

31 mars 2013 12:39

usch vad jobbigt :( *tröstkram* Men får tänka på att de får ett gott fint liv med sina nya polare...

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

31 mars 2013 14:14

Ja, det är så jag tänker, hela tiden!

 
Gitte

Gitte

1 april 2013 19:30

Lider med dig. Kom hit och krama Sveipurpojken närhelst du vill.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

1 april 2013 23:06

Fäller en tår här med. Kram på dig!

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

2 april 2013 10:38

Usch ja ögonen blir allt lite fuktiga här med fy för tusan så jobbigt det måste kännas
många bamsekramar från mig

http://www.havrefallen.bloggspot.se

 
Marika

Marika

5 april 2013 10:04

Läser o lider med dig!! Vet inte vad som händer o varför allt måste ändras för er, flytta från erat paradis o göra er av med prinsarna! Önskar allt gott o hoppas att allt blir till det bästa!
Kramen från mig o silverfiskarna

http://www.silvervictori.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kattis

22 april 2013 21:06

Hej, Ubitt! Länge sen jag såg något av dig vare sig här eller på FB - hoppas allt är OK med er. Hur det nu än ser ut :S Mår du o familjen bra, lilla Theo? Har du hört nåt mer från prinsarna? Har ni hittat nåt nytt ställe? Du svarar såklart bara på det du vill :) Härifrån hoppas jag i alla fall att prinsabstinensen är bär-bar. Kram från Kattis

Ubitt

25 april 2013 10:27

Hej!

Jo tack, vi mår bra. Prinsarna mår bra, enligt rapport. Vi har hittat vårt drömhus. Men jag känner inte riktigt för att skriva på nån av ställena... so much to do, so little time......

 
Ingen bild

Birgitta

25 april 2013 19:13

Förstår att du har fullt upp med ditt..Måste ju bara få säga att jag saknar dina kloka skriverier och fina bilder..MYCKE!!Kramar B

Ubitt

2 maj 2013 12:55

Vad gulligt av dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Av Ubitt - 25 januari 2013 14:19

Jag har fortfarande en del mindre bett till salu:   Två Mullen, lätt böjda. Det på 10 cm är rörliga ringar på, pris 100 pix och muffbettet är 9,5 (150:-) - båda är splitter nya oanvända.   Två tredelade muffbett av mässing, 10,5 resp 9,5 br...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards