Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Ett litet livstecken

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt.

Tack för alla era varma kommentarer!


Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla stofölet SAGA..

 

Hon väger inte många kilo, Karin kan lätt bära henne, övervakad av mamma Stina, Maya och extra barnvakten  Akita

 


Ungstoet Maya vill gärna bjuda upp den lilla till lek...

 

- men mamma Stina vill nog hellre ha en lugn vilostund med sin bebis. Kolla Stinas leende!

 

I hönshuset har det också blivit tillskott av ett gäng pigga små "kyllingar"..

 

Theo tyckte framförallt att kycklingarna var spännande.. men dit in fick han inte följa med! Här i Karins famn.

   

Karin är förutom konstnär med allehanda material en hängiven trädgårdsentusiast, här en av hennes sagolika rabatter (allt är ännu inte i blom)

 

Efter några härliga timmar sa vi hej till alpackaflocken och TACK till Karin, det var frestande att norpa med sig lilla Saga hem...

 

- men sånt gör man förstås inte...     vi ses nog igen när jag landat i Skåneland, får fundera på ett nytt bloggnamn då, återkommer här med info!  Glad sommar på er alla!

 
 
Ingen bild

Syster PiLi

24 juni 2013 09:44

Fantastiska bilder... som vanligt!
Hoppas dina prinsar också mår bra?!
Jag blir mer och mer faschinerad av dessa underbara djur.
Lycka till med flyttkartongerna och ser fram emot inflyttningsfesten..;)
Kram kram, bästa Yllesyster! <3

 
Gitte

Gitte

24 juni 2013 11:00

Härligt med uppdatering och jisses vad söta de är alpackorna. Stor sommarkram!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kattis

24 juni 2013 21:49

Åhh, vad roligt att få ett livstecken från dig igen! Och med nya alpackabilder - LYCKA! Fantastiskt föl och ljuvligt leende mamma... Fast jag måste erkänna att jag saknar din trio :( Det är inte så att du vet nåt hur det är med de tre prinsarna? Fast jag kan förstå om det är jobbigt att hålla kontakten.
Men i alla fall, så roligt att få se dina bilder igen. Lycka till med kartongerna (burr, jag ryser...) och flytten! Kram från Gotland

Ubitt

25 juni 2013 07:40

Den siste prinsen, Mighty Quinn, har flyttat igen, denna gång till en terapiverksamhet där han får stor uppmärksamhet och daglig stimulans och får ge andra varelser healing med sin fantastiska inkännande personlighet. En perfekt tillvaro för honom, bättre än ett lugnt flockliv där han dessutom blev "den nye" eftersom My och Qatay kom "hem" till sina gamla kompisar och genast fann sig tillrätta. Har inte besökt dem, det skulle nog kännas för smärtsamt om de 1)kom rusande till mig eller 2) inte brydde sig om mig alls... Jag vet ju att de lever ett gott alpackaliv, det räcker för mig.

 
Ingen bild

Agneta

24 juni 2013 21:56

Vi ser fram emot rapporter från livet i Skåneland!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Av Ubitt - 25 januari 2013 14:19

Jag har fortfarande en del mindre bett till salu:   Två Mullen, lätt böjda. Det på 10 cm är rörliga ringar på, pris 100 pix och muffbettet är 9,5 (150:-) - båda är splitter nya oanvända.   Två tredelade muffbett av mässing, 10,5 resp 9,5 br...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards