Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Utmaning!

Av Ubitt - 20 april 2012 10:18

Jag har blivit utmanad av Ann-Louise. 11 frågor som man ska svara sanningsenligt på. Let´s try it....


1. Om du vann 6 miljoner och inte fick ge bort en enda krona, vad skulle du använda pengarna till då?

Jag skulle nog köpa ett lättskött ställe neråt Frankrike, med stall, och ett par morganhästar och PRE, om pengarna räckte till det... bättre klimat, godare baguetter.. ett skönare liv! Oui...


2, Bästa bok du läst, och varför var den bra?

Oj vad svårt! Jag har ju läst så många bra böcker! Jag älskar Joyce Carol Oates´böcker, många av dem, och så många andra författare... är en bokslukerska! Men om jag tänker i närtid så är det nog danska Jytte Kaarsböels bok "Din nästas hus". Den har ett levande språk och nästan genast identifierade jag mig med huvudpersonen, fast han var man.

 

3. Berätta om någon människa du mött som har inspirerat dig.

Det måste bli tre av mina vänner, Vivi för sin aldrig sinande empati och klokhet, Sofi för sin otroliga energi och sitt mod gränsande till våghalsighet (finns det nånting som hon inte gjort? ) och Agneta för att hon är lika äventyrlig och aldrig någonsin klagar över något...  Alla tre gör mig glad när jag träffat dem...  Sedan har jag en oerhörd inspiratör, min mailvän och livscoach Berit i Hälleforsnäs!

4. Tror du att det finns liv på andra planeter?

Visst tror jag det! Varför skulle vi på jorden vara de enda kolbaserade, tänkande varelserna i hela Universum?

 

5. Vad gör du en perfekt dag?

Jag sitter här på en mossig sten, dricker kanske en kopp kaffe, samtalar med en god vän och umgås med mina djur.

 

6. Vilket råd skulle du ge dig själv om du kunde möta dig när du var 15 år?

Jag skulle säga åt mig att GO FOR IT GIRL! Att inte vara rädd för utmaningar, följa mitt hjärta och göra det jag känner att jag är ämnad för!

 

7. Vad gör dig glad?

Att mina alpackor alltid kommer emot mig med glada miner och att de vill umgås med mig

 

8. Vilket var ditt favoritplagg när du var 15 år?

Kommer knappt ihåg, gick väl jämt klädd i jeans och nån ledig tröja, precis som idag!

 

9. Vad visste vi inte om dig?

Att jag när jag var 22 figuererade på löpsedlarna som "Sveriges yngsta direktör". Vilket var en journalists eget påhitt och bullshit.

 

10. Vad är det mest pinsamma du gjort?

Det var nog när jag satt på offentliga toan i Lunds centrum, en sån där rund sak med självstängande dörrar, men de öppnade sig själva hela tiden, så att hela Lunds befolkning fick se mig när jag kissade...

 

11. Vilka fem saker skulle du vilja göra innan du hamnar på ålderdomshemmet?

1. Hälsa på min bror i Umeå (jag verkar aldrig komma dit)

2. Gå på orgelkonsert i Notre Dame-kyrkan

3. Ha en fotoutställning med djurporträtt

4. Träffa alla mina vänner, när och fjärran, fast inte alla på en gång

5. Ta livet av mig, så att jag slipper hamna inom åldringsvården!!!

3.


 
 
Ingen bild

Syster PiLi

20 april 2012 11:53

Du är för härlig du.. och alla underbara foton!!!
Kan du skicka den utmaningen till min blogg??!
Har ff inte fått ordning på mailen...:(

Kram på're Yllesyster <3

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 april 2012 14:00

Så kul att läsa! Tack för att du svarade på utmaningen!!!
Jag skulle nog gärna joina till Frankrike :-) eller kanske Portugal... Aaaahhhh värme!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

20 april 2012 19:00

Du är klok du!
Long time no see förresten. Det var en evighet sedan jag var inne på andra bloggar, men nu har jag läst ikapp mig. Ibland rullar livet lite för hektiskt.
Men, du får kika på min blogg nu för jag har varit och klappat alpackor!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ubitt

20 april 2012 19:28

Och jag som var inne där idag! OK, jag går in....

 
Kicki

Kicki

20 april 2012 21:16

=)

vad var det du påståddes "direktöra" över?

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

22 april 2012 09:40

Min mors metallfabrik i Flen....

 
Kim

Kim

23 april 2012 15:25

Hellre bli "kändis" på löpsedlarna som direktör än som hon som kissade inför hela Lund ;D

Roligt att få läsa om dej.
Ska ta och leta rätt på den där Danska författarens bok.

Ha det gott med alla prinsarna!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

24 april 2012 12:55

Ha ha!!!
Ja gör det - klart läsvärd!
Tack tack, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards