Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Tankar

Av Ubitt - 30 augusti 2012 06:58

33 år i samma håla, fantasilöst!

För en som flyttade tjugo gånger under tjugo år!


 De 17 senaste åren på samma fläck - och vilken fläck av vår jord!

 

Jag levde med ett jobb, i ett jobb.

Det jobbet finns inte mer.

Det jobbet var jag.

Saknar det varje dag.

Speciellt när jag träffar en fd elev, som igår......


Känner mig överflödig och rätt onödig

men mossan jag trampar är mjuk

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 augusti 2012 08:06

Förstår att du blev kvar!! Otroligt vackert!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

30 augusti 2012 09:29

Ja. Men mycket jobb. Med en trasig kropp.

 
Kicki

Kicki

30 augusti 2012 08:49

Du är varken överflödig eller onödig!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

30 augusti 2012 09:28

Åjo. Stundtals så känns det minsann så!

 
Ingen bild

Kattis

30 augusti 2012 09:04

Visst är det skönt när man äntligen hittar sin fläck? Åren mellan 20 och 30 flyttade jag runt i Sverige två gånger per år (mellan säsongerna och sen terminerna) Fick alldeles utomordentligt nog av flyttning då! Och nu har vi också hittat vår alldeles egna fläck. Njuter oerhört!

Ubitt

30 augusti 2012 09:27

Härligt! Vore kul att få kontakt med dig, nån blogg eller FB eller så?

 
Ingen bild

Kattis

30 augusti 2012 23:29

Är då ingen bloggare, har inte tålamodet, inspirationen eller orken. Men väl entusiastisk FBare (jag tycker mig ha förstått vad du tycker om FB... ) Sök på Kattis Eriksson, Endre, Gotlands Län. Jag är då inte lika duktig eller alert med kameran som du, men där finns bilder på en stor del av min fyrbenta familj!

Ubitt

31 augusti 2012 07:42

Vajert Kattis!
Njaa, är inte så förtjust i FB, dessutom är det jättetrögt att lägga upp bilder där.. så just nu är jag på G att "unfrienda" all offentlig åtkomst på FB och att sluta koppla bloggen dit. FB för snabba kommentarer, Bloggplatsen för mer foton och sånt som handlar om alpackor, hund etc!
Ska leta efter dig på FB! Annars kan du söka på Ulla-Britt Block, du hittar mig bergis direkt!!!!!

 
Kim

Kim

31 augusti 2012 16:03

Ibland kan det kännas tungt att bli äldre...och det är lätt att säga att det är bara att acceptera...för vissa dagar så är det tungt.
Min kropp och mitt utseende, tja va kan jag säga...(suck), ibland så hör jag mej själv be om ursäkt för att jag inte jobbar längre...

Vi har tur som har djur, de lär oss leva mer i nuet och njuta av det.

Jag har också flyttat MÅNGA gånger, men nu har jag bott i samma hus i 7 år, rekord!
Fast jag vill flytta :)) vill ha ett hus uppe vid skogen där jag kan ha hästarna hemma.
Helst skulle jag vilja bo som du gör, i den Svenska naturen, men men nu råkar jag bo här.

Kram på dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

31 augusti 2012 16:38

Håller med håller med, fast du verkar ju bo så fint. Litet för varmt för mig bara.
Att ha hästarna hemme har ju både för- och nackdelar, men känns ändå bra tryggt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards