Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Från alpackahagen - intet nytt

Av Ubitt - 29 mars 2012 16:01

Inga nyheter kan vara goda nyheter. Prinsarna tar det lugnt (som vanligt) och väntar på våren. Ullen växer på dem och det kan vara skönt att ha nu när vintern (nästan) återvänt... brrrrrrrrrrr....

 

                                                  
                     Coola killar


 

Sötaste My gillar när matte klappar, jag får t o m massera hans öron. Kan ni som har mer tillgängliga djur gissa vilken otrolig känsla det är när man får röra vid en alpacka då den är fri och kan välja själv, och väljer DIG?

 
 
Helen

Helen

29 mars 2012 17:40

Jag kan ana att det är en otroligt härlig känsla som gör en varm av lycka

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Ubitt

30 mars 2012 13:14

Varm, sa Bull!

 
Kicki

Kicki

29 mars 2012 20:00

jo...snart kommer slasket på återbesök, men vi får trösta oss med att det går över rätt snart =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

30 mars 2012 13:14

Jooo, så är det ju!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

30 mars 2012 12:29

Har det blivit någon tröja än av ullen?

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ubitt

30 mars 2012 13:13

Ingen tröja, men väl en dunderfin väst... som jag dock inte stickat själv!

 
Katarina

Katarina

30 mars 2012 22:37

De är verkligen extremt ulliga nu! Hos oss är det vår och jättevarmt o lä. Men ute i det öppna blåser en arktisk vind. Sitter just nu påBengtssons Loge intill Österlen Alpacka. I två dagar blir det workshopom alpackaull, med inriktning på suri! Ska bli intresssant!

http://karoscorner.blogspot.com

Ubitt

31 mars 2012 10:40

Vad härligt! Lyckost du! Hälsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards