Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Ubitt - 4 maj 2012 19:52

Med vädergudarna välvilligt inställda och en sagolik brasa firades valborg här i goda grannars lag...

 

Våra gubbs diskuterade sina respektive trädgårdstraktorers antal hästkrafter och kapacitet, och ja - det bar sig inte sämre än att det utmanades "upp till bevis!" och traktorracet var ett faktum....

Här laddar man inför starten...

 

- men en tjuvstart gjorde att Peter såg uppgiven ut...

 


Startern Johan får till ordning i leden..

 


och här är de så iväg!

 

Mycket brummande och ett skumpigt upplopp över åkern.. Johan coachar alla...   Ingvar stolt som en tupp, först i mål. den gamla Jonsereden gjorde vad den skulle!

 

Fotona är tagna av den suveräna fotografen Madeleine Landley! Kolla hennes hemsida, där har hon också supermumsiga recept med fina bilder....   http://www.landley.se/?p=358

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards