Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Ubitt - 27 februari 2012 13:46

Igår plockade jag fram både alpackafotbollen och kameran, och energiske träningsfreaken Qatay blev överlycklig! Varje morgon tar jag ner en hink ljummet vatten till prinsarna, de har visserligen sin Thermobar med tempererat vatten (mellan +8 till +11 grader) men speciellt Qatay vill gärna ha 20-gradigt nu när det är så kallt.

 

Sen bar det av med fotbollsträning. Numera behöver jag bara släppa bollen och säga "boll" så sparkar Qatay av hjärtans lust! Jag hade svårt att hänga med med min kamera! Men här kommer några stilstudier:

 

Lätt dribbling med vänsterfoten

 

 

Utspark mot My!

 

 

Och så en riktigt hög högerspark! Tamya vänder demonstrativt baken till!

 

 

My och Tamya visar intresse för bollen, men gör hittills bara "Touch" med den

 

 

Och efter Qatays uppvisning av den högre skolan blev My så trött att han lade sig i vilohörnan och pustade ut...

 

Där har solen smält bort snön och det är skönt att pusta ut !


Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards