Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Hörni latmaskar!

Av Ubitt - 26 november 2012 13:39

Ni kan väl kosta på er att NÅN GÅNG slänga in en kommentar, det är inte mycket svårare än på Facebook, det är inget kul att skriva och sätta in en massa bilder om man så sällan får nån respons på det. Jag menar, om mellan 20-40 personer läser och EN enda ger en kommentar................?? Va va


Jag vet att nån läsare tidigare tagit så illa upp att jag efterlyste kommentarer, så nu kanske några till surnar. Men den risken får jag ta. Livet är en räcka av chansningar, fnys  - och jag VET att jag själv inte heller alltid är så flitig med att kommentera era bloggar, men jag försöker..

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 november 2012 13:46

Absolut! Här kommer en från en latmask.
Visst är det lättare med facebook både att kommentera och att skriva själv. Bloggeriet känns lite dött - MEN jag uppbådar all kraft jag kan för att försöka skriva på min även om det gått trögt, för fy sat-n så kul det är att själv gå tillbaka och kolla. Bara därför är det värt att skriva.
Håller med dig om att det är motigt när man lägger ned sig och ingen kommenterar. Jag ska försöka bättre mig!

Kram

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

27 november 2012 09:40

Ja Facebook är lättare, bara att trycka "gilla", men ack så opersonligt det blir! Och fotona blir ju mycket bättre här! Ta inte åt dig för mycket, du syns ju här emellanåt!

 
Viveca

Viveca

26 november 2012 13:48

Sorry! Ska bättra mig. Är inte inne så ofta men lovar att försöka återkomma oftare. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ubitt

27 november 2012 09:38

Jag är inte världens bästa kommenterare själv, försöker mer komma åt dem som tittar men ALDRIG lämnar nåt!

 
illika

illika

26 november 2012 14:49

Att jag inte kommenterar ofta beror på att jag har vidrigt ont i händerna och att en av triggrarna är att skriva. Men det händer emellanåt iaf...

http://illika.blogspot.se

Ubitt

27 november 2012 09:38

Du är förlåten!!!! Självklart kan man inte alltid kommentera, och vill väl inte heller, det var bara ett moment av hopplöshet liksom från min sida...

 
Malin

Malin

26 november 2012 14:50

Hallå ja! håller med dig jag får knappt aldrig några kommentarer men du har ju lite roligare text och mycket finare bilder :-)
hoppas du blir nöjd nu :-)
bloggkramar

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ubitt

27 november 2012 10:23

Jättenöjd! Tack!!

 
Ann Marie

Ann Marie

26 november 2012 17:10

Hej från mej! :-)

http://www.alpacka.se

Ubitt

27 november 2012 09:36

Hej själv där i Österlen!!!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

26 november 2012 17:12

Ibland snurrar livet på så man knappt hinner blogga själv, än mindreläsa andras bloggar tyvärr.
Men du har ju så rysligt fint hos dina prinsar så man skulle kunna nanna i halmen själv.
Jag tänkte på dig idag för jag fick köttlådeerbjudande från Alpackhof Hultet. Ja, inte på alpackakött förstås, men de har Highland cattle också.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ubitt

27 november 2012 09:35

Jo så är det, ibland snurrar det för fort.. vilken TUR att det inte var alpackakött... fniss... det är nog för DYRT att äta upp sina alpackor, och helt otänkbart...

 
Kicki

Kicki

26 november 2012 17:35

Tyvärr (måste jag säga), kära vän, verkar det här med kommentarer hänga ihop med hur mkt man själv kommneterar har jag märkt flera gånger.... är väl inte alltid så förståss men många gånger har jag märkt att är man flitig och kommenterar någons blogg så får man kommentarer tillbaks. gör man ett uppehåll eller inte hinner läsa så uteblir det även från andra hållet...=/ Håller med dig om att det är allra roligast när man "får svar när man skriver" men man vet ju själv..ibland har man helt enkelt inget vettigt att krafsa ner och får lite prestationsångest... Kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

27 november 2012 09:34

Du har förstås helt rätt, jag märker också att det tunnar ut när man inte kommenterar själv, men det gäller ju liksom bloggvännerna, det finns ju många andra läsare åsså!!!

 
Ingen bild

Brorsan

27 november 2012 00:42

Nytt försök!! helt enkelt är det inte...
Jag är en av dina läsare som inte kommenterar, som du vet.
Nu när jag är i Kina är det extra kul att följa bloggen.

Ubitt

27 november 2012 09:32

Vad kul att det lyckades!!! Är det svårt att få in kommentarer? Visste inte det... krama alla därborta (ja din familj alltså, annars orkar du nog inte)

 
Karin

Karin

27 november 2012 08:39

Känner samma sak, på min hemsida har jag
ca 6-700 ibland mer i veckan som är inne och kollar men ingen som skriver nåt! Det är tråkigt;( man får lust att lägga ner sidan! Din blogg är så bra så ge inte upp jag läser och försöker skriva så ofta jag kan!

http://Www.tjezita.se

Ubitt

27 november 2012 09:31

Gulle dej, ja det är hårt när man saknar respons! Lätt att tappa lusten liksom...

 
M

M

27 november 2012 15:57

Jag slänger in en kommentar också för att visa att jag är en av dem som ibland smyger in här o kikar.

Känner ju lite samma lika att jag har ett ganska stadigt antal som kollar in bloggen men inte tusan får jag nånsin nån endaste respons på vad jag skriver.
Jo ibland får jag nån enstaka... men det är ju typ så... tio inlägg och ett eller två får en kommentar. Hah

Och det är ju så. Kan ju inte begära att få kommentarer när jag inte kommenterar själv... hahaha

http://grankott.blogg.se

Ubitt

27 november 2012 16:49

Så är det... måste erkänna - rodnande - att jag ibland är snordålig själv på att kommentera...

 
Ingen bild

Caroline

27 november 2012 19:49

Haha en spark där bak va precis vad jag behövde ;)
Jag är inne å kikar lite titt som tätt :)
Heelt fascinerad ??stavas?? av alpackorna! Va i tenhult på utställningen...fantastiska varelser!

Ubitt

1 december 2012 15:47

Kul Caroline! Du är så välkommen här! Visst är alpackor fantastiska!!!

 
Ingen bild

Birgitta

27 november 2012 20:48

Jag har massor av läsare på min hemsida men aldrig någon som skriver en hälsning.Men jag skriver för att jag ska komma ihåg..ska börja skriva vanlig dagbok nästa..
Ha det bäst..//B

Ubitt

1 december 2012 15:47

Din hemside adress tack, Birgitta!!!

 
Dalatussan

Dalatussan

29 november 2012 14:17

Du har ett pris att hämta på min blogg (frivilligt)
Jag tycker att du förtjänar ett pris för ditt bloggande så du är en av mina utvalda. Gå in på det här inlägget på min blogg för att ta emot priset :)

http://dalatussan.bloggplatsen.se/2012/11/29/9070479-jag-har-fatt-ett-litet-award/

http://dalatussan.bloggplatsen.se

Ubitt

1 december 2012 15:46

Bugar och tackar!!!!!!!!! Fin blogg du har själv!

 
Mita

Mita

29 november 2012 17:27

Jag tar inte åt mig, gör du?

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Ubitt

1 december 2012 15:44

Ha ha, ja ibland!

 
Mita

Mita

30 november 2012 15:52

Hoppas ni får en skön helg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Ubitt

1 december 2012 15:44

Detsamma Mita!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards