Alla inlägg den 21 november 2012

Av Ubitt - 21 november 2012 19:00

På besök hos Karin och alpackaprinsessorna idag kunde jag inte låta bli att fotografera den fantastiskt vackra jordkällaren...

 

- och den stolte tuppen med sina hönor


Stoet i mitten, Maya, är yngst men högst


Maya gillade inte när jag skulle ta hennes porträtt...

 


 - men Maya och de andra två umgås gärna i all vänskaplighet med lapska vallhunden Akita

 


Det jag först lägger märke till hos ett djur (och människa) är ÖGONEN och BLICKEN...Tvååriga Kajsa föll jag handlöst för, hon har precis det huvud som jag älskar hos en alpacka, brett och med kort nos och stora ögon brett isär.. men allra mest var det hennes otroligt milda blick som gjorde´t....

 

Ser du hur hon ler???   

 

Karin är urduktig på NÅLTOVNING som jag tidigare aldrig hört talas om, hon försökte lära mig konsten att göra små blommor och hjärtan, men jag.. vill inte ens visa upp mina alster här... host host    TACK Karin!



Av Ubitt - 21 november 2012 17:26

Från alpackornas vinterhage går en gång ner till sommarbetet. Efter att busungen Qatay smitit in genom elbanden till otillåtet område, har jag vallat ner dem till betet på fm och sen tagit upp dem till vinterhagen på em.

 

Lika glada som de är att få komma ner, lika mycket glädje blir det när jag kommer ner för att ta upp dem..

 

Pojkarna marscherar duktigt på ett rakt led efter herden (mig)

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards