Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Så bra det blev ändå.....

Av Ubitt - 29 augusti 2012 10:32

När vi letade hund igen, dvärgpudel enda valet! - så fastnade vi för vackra silverpudlar. Speciellt då en liten silverhane, Silver Victori´s Cozy Boy.  När vi var och tittade visade det sig att han var en extra lovande hanvalp och att uppfödaren Marika ville att han skulle prova att göra karriär i utställningsringen. Klicka på länken, så får Du se hur vacker han är (och resten av hans släktingar)


Livet med utställningar och långpälsad, utställningsklippt hund var inget för oss, så istället hittade vi Theo. Och det blev ju inte så tokigt det heller! Han är cool, vacker i våra ögon och världens bästa!

                                       Se hans fräcka min när han stulit mattes handske!

 

                                                  Den skall dödas!

 

                                               Du kan inte ta den!!!!!!!!!!!!!

 

                                                Äsch, ge tillbaks den genast!!!!

 

 
 
Helen

Helen

29 augusti 2012 12:19

Theo är otroligt vacker och har ögon som kan få vem som helst att smälta

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Ubitt

30 augusti 2012 06:55

Här är det härdsmälta dagligen, han får alltid som han vill (nästan)

 
Malin

Malin

29 augusti 2012 12:50

Förstår att ni fastnade för honom, vilket charmtroll

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ubitt

30 augusti 2012 06:54

Ja, han hade ett uttryck som gick rakt in i hjärtat!

 
Kicki

Kicki

29 augusti 2012 20:04

haha undre bilden är underbar!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

30 augusti 2012 06:54

Vår buskille!

 
Kim

Kim

29 augusti 2012 21:20

Personligen så tycker jag att Theo är så mycket sötare i sin "frisyr" (han ser ut som en naturligt vacker hund).

Färgen som de silverfärgade har är tjusig, men jag har svårt för deras konstgjorda frisyrer, tycker de ser fåniga ut (sorry).

En sån utställningshund får nog inte alltid leka lika fritt i naturen som Theo får, anar att naturlig lerinpackning inte skulle uppskattas av deras mattar...

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

30 augusti 2012 06:53

Tja, jag kan ju hålla med dig om frisyrerna, gillar heller inte sånt, inte minst för hundarnas skull, som oftast får gå i papiljotter och inte leka fritt, som du skriver. Men Cozy ser ut att vara rasande vacker, trots all päls...

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 augusti 2012 08:10

Theo är snyggaste pudelkillen i världen!!! Vilken uppsyn, vilken blick. Dessutom håller jag med om att hans frisyr känns mer funktionell och "modernare" :-)
Puss på pojken!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

30 augusti 2012 09:28

Han pyssar tebaks å tackar för berömmet!

 
Ingen bild

V

1 september 2012 14:57

Vadå silverfluff? Nä, tacka vet vi Theos korta,vackra röda lockar och coola sätt hälsar Viva, Brasse, Zack, Dimma, Bubblan och Tim.

Ubitt

1 september 2012 16:34

Tack, hi hi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards