Alla inlägg under juli 2012

Av Ubitt - 10 juli 2012 11:57

Theo älskar att träffa andra hundar av alla de slag. Pudlar har ett speciellt förhållande till varandra, normalt kan man blanda alla åldrar och storlekar hur som helst, och de bara älskar varandra! Häromsistens var det stor pudelträff på grannens Agilitybana. Theo njöt för fulla muggar..  Och han längtar tills Hundfiket öppnar igen i augusti!!!

                                              Här poserar han på Balanshindret

 


Att träffa jämnstora lekfulla hundar är extra roligt! Här är Morris och Theo

 


- och storpudeln Otto ville gärna vara med de små...

 

Av Ubitt - 9 juli 2012 11:37

 

Brorsönerna Felix och William med familj kom på kärt besök i helgen som gick.

 

Lille William, 14 mån, var inte det minsta rädd för alpackapojkarna!

 

Och med Theo lekte han också, efter ett tag...

 

William är ett riktigt solskensbarn, så fin i nya tröjan han fick av faster!

Av Ubitt - 9 juli 2012 07:37

 

Mighty Quinn och Qatay betar sida vid sida

Av Ubitt - 8 juli 2012 16:34

Marie skrev häromsistens i sin kommentar att gränsen mellan djurvän och djurplågare är hårfin. Jag kan inte annat än hålla med! SÅ många människor låter sina djur plågas av sjukdom och skador alltför länge, för att de inte vill skiljas från sina älsklingar och inte riktigt vågar eller vill ta det svåraste beslutet av alla....


Naturligtvis avlivar man inte sitt djur i första taget, man gör ju ALLT för att det ska bli bra. Men om det visar sig omöjligt att bota och djuret mår dåligt, då tycker jag att det är ens ansvar och skyldighet att se till att avsluta lidandet, och att göra det på bästa sätt för djuret.  Känner man sitt djur väl, så ser man när det är dags, djuret visar det tydligt.


Den här rosen är till oss alla som mist sina kära djur under senaste tiden. De vet hur högt älskade de var!

 

Av Ubitt - 8 juli 2012 10:54

Dessa brummande otäcka flygare är allt annat än välkomna. Hästarna blev alltid livrädda när hästbromsarna kom, alpackorna tar det litet lugnare. Märkligt nog föredrar så gott som alla bromsar mörkbrune Qatay! De övriga får nästan vara helt i fred. Sån tur att hans ull är så tät så att bromsarna inte kan sticka igenom. Det gäller bara att hålla undersidan av kroppen fredad! (t ex genom att ligga ner)

 

Av Ubitt - 5 juli 2012 14:31

 

Jag hade trott att prinsarna skulle bli stirriga och leta efter Tamya när han var borta. Men icke så.

De är djur med stora insikter, och de visste naturligtvis hur det var ställt.

De visste också att han inte fanns mer när jag körde iväg med honom.

De vet.

Så kloka.

Och nu är de lugnare än förut. Tamyas tillstånd gjorde dem förstås alla upprörda.

Nu vet de att han slipper ha ont.

De tröstar mig, mer än något.

Mina pojkar

Av Ubitt - 4 juli 2012 10:57

- för era varma hälsningar och er omtanke! Det värmer i svåra stunder!

Av Ubitt - 3 juli 2012 11:52

Min vackre grå alpackapojke Tamya är borta. Hans förskräckliga sår på fötterna flammade upp igen, och denna gång hjälpte inte mirakelkuren. Han blev argsint för att han hade ont, isolerade sig och förlorade massor av vikt på bara en vecka. I samråd med min veterinär beslutade jag att det nu var dags att avsluta hans lidande. Han fick somna in i stillhet i sin trygga hemmiljö, jag vyssjade honom till sömns och det kunde inte blivit lugnare än så. Ett STORT tack och kramar till min fantastiska veterinär Matilda Gustavsson, och likaledes till min snälle och trygge granne Peter som ställde upp och hjälpte till!

 


De andra tre prinsarna är lugna och sansade, de visste förstås hur det var fatt och Tamyas tillstånd hade påverkat dem alla under senaste tiden. Sorgen är stor, men jag vet nu att du slipper alla plågor, du har varit så tapper under hela 2011 under alla dessa behandlingar jag utsatt dig för.

 

Kvartetten blev en trio igen.

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards