Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Barn och alpackor = härligt!

Av Ubitt - 24 juli 2012 14:03

Alpackor är nyfikna och speciellt nyfikna är de mot små barn, så lagom storlek! Det viktiga är bara att man håller låg profil, inte tjoar och inte viftar omkring för mycket. Men barn har en sällsynt förmåga att leva här och nu, kanske därför de går så bra ihop med djur?  Vilma, Vendela (skymd) och Linn hälsar på prinsarna vid sitt besök igår.

 

Mighty är en särdeles social alpacka och här kollar han in Linn extra noga...

 

Trots att Vendela stod på knä var My tveksam, han är ju som han är....  blyg!  

-  här står alla tre på kö för luzernpellets,  My håller sig förstås i utkanten, men var likväl intresserad, och fick sig några godis han också..  Qatay, han håller sig ALDRIG i utkanten!  Ofta först fram!

 

 

 
 
Kicki

Kicki

24 juli 2012 14:23

Det är nog så, att ett barn är nog inte lika skräckinjagande, även om de skulle göra en plötslig rörelse, än en stor vuxen =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

25 juli 2012 13:08

Ja så är det nog!
Och för det mesta har barnen mer öppna sinnen än vi vuxna... vilket alpackorna gillar!

 
Gitte

Gitte

25 juli 2012 09:22

Sötnosar allihopa!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Kim

Kim

26 juli 2012 02:06

Mighty skäms inte för att stirra han :))
Härlig bild när han t studerar Linn, man undrar ju vad han tänker.

Djur och barn kan va så fint!
Men min lilla hund är rädd för barn, har nog hänt nåt innan jag fick henne.
Ska bli spännande nästa vecka då jag har barn på besök, vet inte hur min misstänksamma häst ska reagera...

Mysigt med dina fina bilder igen.

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

26 juli 2012 10:08

Djur kan behöva tillvänjning av barn, speciellt om de träffat några skrikiga, hårdhänta dito... Lycka till!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

26 juli 2012 08:11

Underbar stäning i fotona. Mighty blev min favorit.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ubitt

26 juli 2012 10:07

Kul, han ligger bra till hos de flesta!

 
Helen

Helen

26 juli 2012 18:00

Det var ett mysigt besök hos dig och dina prinsar, alpackorna är djur som facinerar både oss vuxna och barnen *kram*

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Ubitt

27 juli 2012 13:26

Ni är så välkomna tillbaka, med eller utan tårta!

 
Ingen bild

Kattis

26 juli 2012 23:53

... och jag är då svag för My, blygisen. Siktar alltid in mig på dom som är lite försiktigare av nån anledning...

Ubitt

27 juli 2012 13:25

My är en mycket speciell gosse som har en alldeles speciell del av mitt hjärta.. jag gillar också oftast dem som är försiktiga av sig..

 
Mikaela

Mikaela

28 juli 2012 19:44

Tänk att få mata en sådan vacker mun. Den ser alldeles mjuk ut!

http://http:/marsvinsliv.bloggplatsen.se

Ubitt

29 juli 2012 11:44

Ja, den är lika mjuk som en liten marssvinsmun!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards