Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Ubitt - 11 juli 2012 20:23

Husse var snäll och byggde prinsarna ett uterum. Nog för att de har TVÅ stallavdelningar, men de gillar att ligga i gruset på baksidan av stallet och titta ut över nejden.. och då ville matte att de skulle ha ett tak där, som skydd för regn och sol.


Och - eftersom de har haft den dåliga smaken att börja göra toa INNE i sitt stall, så vill jag kunna stänga det helt periodvis för att rengöra och torka ut. Då skulle det kännas bättre att veta att de har en reservplats. Och gissa om de var nyfikna och ville delta i arbetet?


Underbare Mighty Quinn ! Jag tror att det fanns en mening med att han kom till mig i april! Han är så snäll och fin och så  intresserad av allt vi gör.  Han tog genast itu med bygginspektionen på alla sätt...


 


Varje verktyg kollades noga...

 

 


- och hållfastheten på bygget - "Det här ser bra ut!"

 


                                "Matte, har du sett att husse ÄR UPPE PÅ TAKET!"

 


När taket var på plats provlåg Mighty på direkten! Att husse snickrade gjorde honom ingenting!

 

Nu ska vi bara se till att få dit ett rejält lass med 4-8 grus, så blir det en härlig utebädd!

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards