Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Alpackaängel

Av Ubitt - 3 juli 2012 11:52

Min vackre grå alpackapojke Tamya är borta. Hans förskräckliga sår på fötterna flammade upp igen, och denna gång hjälpte inte mirakelkuren. Han blev argsint för att han hade ont, isolerade sig och förlorade massor av vikt på bara en vecka. I samråd med min veterinär beslutade jag att det nu var dags att avsluta hans lidande. Han fick somna in i stillhet i sin trygga hemmiljö, jag vyssjade honom till sömns och det kunde inte blivit lugnare än så. Ett STORT tack och kramar till min fantastiska veterinär Matilda Gustavsson, och likaledes till min snälle och trygge granne Peter som ställde upp och hjälpte till!

 


De andra tre prinsarna är lugna och sansade, de visste förstås hur det var fatt och Tamyas tillstånd hade påverkat dem alla under senaste tiden. Sorgen är stor, men jag vet nu att du slipper alla plågor, du har varit så tapper under hela 2011 under alla dessa behandlingar jag utsatt dig för.

 

Kvartetten blev en trio igen.

 
 
Helen

Helen

3 juli 2012 12:07

En stor och varm kram med massor av omtanke till dig från mig

http://franminvraavvarlden.blogspot.se/2012/06/jag

Ubitt

3 juli 2012 17:19

Tack snälla!

 
Kicki

Kicki

3 juli 2012 13:55

men åååå =( Nej vad tråkigt att det kom tillbaks!
*stor tårögd kram*

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

3 juli 2012 17:19

Ja det var förskräckligt. Jag trodde att det var över när han klarat hela våren. Tack snälla du!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

3 juli 2012 15:26

Så hemskt! Vackre fine Tamaya! Nu slipper han lida, stackarn. Megakramar till dig och din familj.

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

3 juli 2012 17:18

Tack, du är så gullig!!

 
illika

illika

3 juli 2012 18:19

Tårarna rinner. Massa kramar! Tycker det borde vara färdigt med dödsfall på bra länge nu...

http://illika.blogspot.com

 
Ingen bild

Kattis

3 juli 2012 23:00

Åh nej! Kan inte hålla tårarna tillbaka - så fruktansvärt sorgligt. Kan känna igen mig i den långa kampen mot sjukdomen. Man kommer så nära när man vårdar, eller hur? Och ju tåligare de står ut med allt, desto närmare kommer man.
Mitt lilla shettissto fick gå över regnbågsbron för ett år sen, efter ett års kamp och intensiv behandling för att rädda framhoven, men icke. Så naturligtvis förstår jag inte hur du har det nu, men ändå...
Lilla gubben, hälsa till min lilla Skutt där på andra sidan regnbågsbron. Och kram från en djurägare till en annan

 
Katarina

Katarina

3 juli 2012 23:29

Usch, så sorgligt. Naturligtvis bäst att han slipper lida nu men klart det gör ont i hjärtat! Stor kram!

http://karoscorner.blogspot.com

 
Ingen bild

Birgitta

4 juli 2012 00:06

Men fyy då.Kan inte annat än skicka stora tröste kramar till er..
Vet ju hur ont det gör att mista sina kära djur.

Kram Birgitta

 
GIlga & Matte

GIlga & Matte

4 juli 2012 08:18

Men oj vad sorgligt! Det där var ingen trevlig läsning. Men nu slipper han iallafall ha ont. Du tog helt rätt beslut..gränsen på när man är djurvän och djurplågare är hårfin.
Hälsa de andra pojkarna!

http://www.alpacka.nu

 
Kim

Kim

4 juli 2012 09:29

Åh så tråkigt :(
En bamsekram till dej!
Ett rätt men sorgligt beslut att behöva ta....
Vilken tur att du har de andra som kräver din uppmärksamhet nu...
Snyft :(

http://varmt...

 
Gitte

Gitte

4 juli 2012 12:06

Sror kram. Oj vad ledsamt att höra.

http://Www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vivi

4 juli 2012 16:41

Kramar...

 
Mikaela

Mikaela

7 juli 2012 10:27

Beklagar så.

http://http:/marsvinsliv.bloggplatsen.se

Ubitt

8 juli 2012 10:53

Tack snälla du!

 
Viveca

Viveca

10 juli 2012 02:23

Har inte varit här på den länge. Läser ikapp på en av mina favoritbloggar Din! Sorgligt att den lilla goa pojken skulle bli dålig. Många kramar från oss.

Svåra beslut för varje djurägare men ack så viktiga beslut för djuren. Tur att vissa har en så klok matte.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ubitt

10 juli 2012 08:27

Tack snälla du!
Jag är rätt dålig själv på att hänga med i bloggarna... kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards