Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Jag kan inte hjälpa att det hugger i hjärtat...

Av Ubitt - 11 juni 2012 20:05

- när jag skriver om Sveipur. Jag älskar mina alpackaprinsar, men jag saknar mina hästar och ridningen så mycket! Nu är det drygt två år sedan min vackra isprinsessa Meya flyttade till Norge, där hon sorgligt nog förolyckades i hagen.

 


Allra vackraste Exzentrics Nyponros framlever såvitt jag vet sina dagar som lycklig fölmamma i södra Sverige

 


En alldeles speciell häst var min islandshäst Vhiskur, så skygg och känslig när han kom, och med åren alltmer tillitsfull. Nu är det två år sedan han for till Körsbärsdalen, och jag saknar honom varje dag! Inte minst våra skogsturer, så härliga tillsammans med denna positiva, samarbetsvilliga häst, frustandes och med en vilja framåt.

 

Att gå över presenningar var ingen match för Vhiskur, trots att han i början inte ens ville gå i närheten...


Att tänka på vår sista dag tillsammans framkallar alltid  en fors av tårar. Tangentbordet översvämmas.   

 
 
Kicki

Kicki

11 juni 2012 20:15

tiden går men minnen och känslor består....
Kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

11 juni 2012 20:21

Sorgen över förlorade vänner går aldrig över helt

 
Helen

Helen

11 juni 2012 21:08

Saknaden efter gamla vänner sitter som en hård klump i hjärtat, som tur är så hjälper alla härliga minnen till att lindra sorgen och saknaden lite, lite grann

http://franminvraavvarlden.blogspot.se

Ubitt

12 juni 2012 09:05

Jo lindring finns men smärtan och saknaden finns alltid där...

 
M

M

11 juni 2012 22:30

Åh så väl jag vet den känslan... sorgen och tomheten och nu sist när jag tog bort min kattskrutt som varit med mig sen långt innan jag ens flyttade hemifrån... det var hemskt o jag kände mig som en svikare, fast jag visste att han inte mådde bra och fast jag visste att det är dealen man gör upp när man skaffar sig husdjur.

http://grankott.blogg.se

Ubitt

12 juni 2012 09:05

Ja det är så svårt så svårt fast man innerst inne vet att man gör rätt...

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 juni 2012 06:51

Men å hjärtat! Sitter här och gråter med dig.
En del ÄR en så stor del av ens hjärta att det alltid gör ont när man påminns om deras frånvaro.
Kram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

12 juni 2012 09:04

Men man hade inte velat vara utan dem i sitt liv... Tack för din medkänsla, gulle dej!

 
Kim

Kim

12 juni 2012 21:04

Usch ja!
Jag förstår så väl den känslan :(
Så söt Fröken Nyponros var!

STOR KRAM!!!

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

12 juni 2012 22:53

Gör en gästhage, så lastar jag och kommer på besök. Du får välja om du vill rida Nisse eller Sveipur :).

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Ubitt

13 juni 2012 19:54

Gulliga dej!!! Gästhage snart fixad!

 
Katarina

Katarina

13 juni 2012 00:04

Usch ja, vad ont det gör nä man mister ett av sina djur. Var och en en älskad individ! Men det verkar ju som några av dina djur fått nya bra hem! Då kan man ju i alla fall glädjas åt det! Även om det blir tomt...

http://www.karoscorner.blogspot.com

 
Kim

Kim

15 juni 2012 16:05

Fixa nu gästhagen så fixar Gitte och Sveipur ditt hjärta lite :)
Du gjorde ett bra val av ny ägare till din fina häst.

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

15 juni 2012 19:51

Bästa valet jag gjort!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards