Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Ubitt - 8 maj 2012 08:17

Jag håller på och stalltränar mina alpackor. Låter kanske litet konstigt, de HAR ju ett stall, men jag har aldrig någonsin stängt in dem, de har alltid haft fritt val om de vill vara ute eller inne. Men inför hotande regnväder och klippning på gång så måste de kunna stängas in i stallet för att inte bli blöta.


Vi tränar en kort stund varje dag. Det går finfint, ingen panik utbryter. (Alpackor är, om du inte visste det, ganska ängsliga djur, känsliga för förändringar) Nu är de ju hemtama i sitt stall, så på så vis är det inget nytt. Bara det att jag stängde dörrarna! Lugnast var nye coole killen Mighty Quinn. Han började tugga hö direkt, och de andra följde hans exempel.

 

                                         "Det här var väl inte så konstigt?"


 

                                              

Även de andra prinsarna tog det instängda läget med stort lugn. Skönt för en orolig matte....


 

                                        "Tittut, här fanns ju ett fönster!"


 

                                   Alla fyra med på bild (Qatay upptagen med höet)


 

Älsklingsgossen My måste alltid ha koll på var matte kan befinna sig..... även om det är utanför dörren


Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards