Alla inlägg under mars 2012

Av Ubitt - 4 mars 2012 19:42

Igår avnjöts den månatliga pudelpromenaden i det vackra vädret, halt men trevligt. Efteråt fikade vi på Tangens hundcafé. Där är hur fint som helst! Theo bara ÄLSKAR att vara där och träffa alla hundar, stora som små. Han vill hälsa på alla! Igår träffade han bl a en bedårande mopsvalp (Tyson) och de lekte så att det stänkte..

 

 

Mellan lekrusherna tog de en liten paus och drack vatten. Behövligt!

 

Cafédottern Tove ville liksom alla andra ta upp den lille kramgoa mopsen, som inte alls hade något emot det.

 

Peter ägnade sig åt en stunds pudelkel där på golvet....  Mirou, Theo och Mynta.

 

Storpudeln Frihamras Mirou är en särdeles vänlig hund som alltid har en stund över för att gosa med alla! Hon har en sådan personlighet som gör att man skulle kunna tänka sig att skaffa en storpudel, något som förut för mig varit otänkbart!

 

Schnauzern Rocky mös i caféhörnet med sin matte.

 

Stilige storpudelkillen Otto beundrade alla vackra pudelflickor....

 

- och nyfriserade Vissla visade gärna sina snygga linjer!


 

- och toypudelpojken Jamie vågade sig efter ett tag ut på golvet, efter att ha suttit under soffbordet och kikat.

 

Mirous matte Kicki får alla att sitta fint (utom Mynta som är litet otålig just då)

 

Den undersköna mellanpudeln Mynta ställde upp sig fint för fotografen!

 

- men den här trion var synnerligen godissugna och vände baksidorna till!

'  

Det är mycket viktigt att vara social och hälsa hövligt när man är på hundcafé! (Mirou, okänd och Enzo)

 

Enzo är också en mops och bor tillsammans med Tyson och Jamie. Det blev många mopsbilder, men de är ju så oerhört fotogenuiqa! Svarta pudlar är tyvärr väldigt svåra att fotografera... i alla fall inomhus.

 

Det var som sagt MYCKET mops igår! Kanske har Tove nåt godis?

 

Efter alla aktiviteter måste man ta igen sig - Theo hamnade i nån sorts koma vid hemkomsten!

Av Ubitt - 4 mars 2012 11:12

Idag är himlen blåare än blå, frosten glimmar i varje liten gren, som barndomens Frosted Flakes (det var mycket socker där!)

 


Utsikten genom vardagsrumsfönstret mot fågelträdet är inte så pjåkig. Man borde känna sig mer tacksam!

 


Från arbetsrummet där jag sitter nu, ser man en liten frostad björk. Bakom till höger, ser Du den lilla röda fågelholken? Ännu har ingen flyttat in i mina nya fågelbostäder, men många spekulanter är och tar sig en titt!

 

Av Ubitt - 1 mars 2012 18:54

Jag är sedan länge en Springsteen-fan och när jag hör ovan nämnda låt tänker jag att det namnet hade passat bra på Theo!


Hans själs älskade och bästa lekkamrat Mynta är dubbelt så stor som han själv, men det avskräcker honom inte alls.

 

Igår lekte de i den mjuka snön så att det yrde.... Hon vräker omkull honom, hoppar på honom, men inte ett pip hörs..


 

Det ser ju ut som om det är fråga om slagsmål, men inte då. Bara kärleksfull energiurladdning!

 

Mynta attackerar!

 

- men Theo går genast till mottack. Det gäller att hålla ställningarna här!


 

 

 

Man kan tro att det är Riala-vargen som anfaller.. tjaa, det är ju ändå en släkting...


 

Men lekstunden slutar i en öm omfamning, detta är ett kärlekspar om något...

Av Ubitt - 1 mars 2012 14:42

Sex sobra små bostäder, nyuppförda, uthyres till skötsamma hyresgäster.  Vatten finnes i närheten, likaså en femstjärnig restaurang. Som ersättning önskas vacker fågelsång från april - september... dock ej nattetid!  Ansök NU hos  "alpackaprinsarna"...


 

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards