Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Jag = en tidsfascist!

Av Ubitt - 11 mars 2012 15:12

Jag är noga när det gäller att hålla utlovade tider. Har man sagt kvart i, så ska det vara kvart i och inte över. Sen kan det förstås vara skillnad på om man står på en flygplats och inväntar en avgång, ska hinna med ett bestämt tåg eller bara är hemma och inväntar någon som ska komma. Olika viktigt liksom. Men om man bestämt nåt och inte kan hålla tiden så bör man höra av sig. I annat fall tillhör jag det folkslag som blir halvt galen. Ja, jag vet att det är otåligt och kanske nästan otillåtet att vara så noga och att dessutom hetsa upp sig så. Men det är sån jag är.


När jag har en tid att passa planerar jag min dag efter det. Visst är det lättare om man inte är omgiven av snoriga bebisar, jamande kattmammor som just ska föda eller strejkande bilar, det medger jag. Men...


När det gäller annonser man satt ut, så är ju folk helt knasiga, de ringer och hör sig för, får vägbeskrivning och vi gör upp om dag och tid, och sen dyker människan helt enkelt inte upp! Det händer inte bara vid enstaka tillfällen, utan är vad jag förstår av min bekantskapskrets ganska vanligt. Fy på er!


 

 
 
Kicki

Kicki

11 mars 2012 18:03

jag blir skitnervös om jag inte är ute i god tid så att säga.... självklart är olika saker olika viktiga som du skrev, men har jag en tid att passa så är jag lite lätt nervvrak av rädsla att komma försent...
Man får anta att de där som inte har det misnat respekt för tid inte lider av sådant fenomen ;)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ubitt

12 mars 2012 11:56

Njaa, de har nog ett lättare liv!
Vad kan den där känslan av att inte få komma försent komma ifrån, har jag undrat? Från barndomen, "inte komma sent, rena kläder under för det kan alltid hända en olycka..." bla bla bla

 
Ingen bild

Birgitta

11 mars 2012 18:14

Jo du det har vi nog åxå varit med om..sökt medryttare som ska komma..man väntar i en evighet i ett svinkallt stall mitt i vintern för att komma hem och se ett mail om att dom inte kan komma..skrivet flera timmar efter utsatt tid..Mycke drygt..
Sen tillhör jag tyvärr denna skala av folk som saknar minne..vilket i bland är rätt jobbigt..Bäst är att inte planera för mycke..
Ha det bäst//B

Ubitt

12 mars 2012 15:46

Nää, man glömmer ju mer och mer... och får skriva upp vad man planerat, om man bara inte glömmer att man skrivit upp.... hå hå ja ja

 
Helen

Helen

11 mars 2012 18:51

Där är vi lika du och jag... Jag blir smått galen på folk som inte passar tiden, det är så respektlöst att slösa bort någonannans tid. Visst kan det hända att man blir försenad men då hör man av sig och förvarnar. När Linn gick på dagis brukade personalen småle åt mig när jag ringde och talade om att jag nog skulle bli ett par minuter sen....

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Ubitt

12 mars 2012 15:45

Ha ha, ja ett par minuter är väl acceptabelt!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

11 mars 2012 18:57

Jag är också en sådan där typ som kommer för tidigt till möten. Ikväll har vi ett gäng hundar i ridhuset och den stackarn som håller i träningen fick ikväll avboka de andra tre gångerna hon bokat hos oss för folk ringer en halvtimma innan och säger att de inte kan komma. Väldigt dålig stil mot den som arrangerar. Nu har vi som väl är bara oss själv att planera för så hon kan få ringa samma dag och boka om om de vill komma. Jag tyckte synd om henne.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ubitt

12 mars 2012 15:43

DET var verkligen dålig stil!
Ett bra skäl att ta betalt för träningsgångerna i förväg!

 
Katarina

Katarina

12 mars 2012 17:14

Uhoh - jag är en sådan som ofta blir försenad... Fast nu när man har mobbe brukar jag ringa och meddela mig. Och jag uteblir ju inte bara, från ett möte! Men sent kommer jag....
Att jag är sen beror inte på att jag saknar respekt, men det måste vara något fel i min tidsuppfattning, eller att jag är obotlig tidsoptimist, för jag VILL komma i tid, men misslyckas ofta. Det är som att där är en tidswarp från det att jag tänker att jag ska ge mig av, till dess jag verkligen kommer iväg. Väldigt tröttsamt för mig. Men självklart ska folk inte behöva vänta på en! Och jag anstränger mig ju lite mer om jag ska träffa en enskild person en viss tid, än om jag bara ska på någon mingelfest där folk klarar sig bra utan mig.

http://www.karoscorner.blogspot.com

Ubitt

13 mars 2012 16:19

Ja det är ju skillnad på möte och mingel...

 
Kim

Kim

13 mars 2012 01:44

Jag kommer alltid i tid, är nästan alltid så tidig så jag får kolla in omgivningarna en stund för att inte komma för tidig ;))

Däremot så blir jag inte längre så irriterad på andra som kommer sent, det vore skadligt för min hälsa för här på ön kommer ALlA för sent :))

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

13 mars 2012 09:47

Heter det inte "manana"?
Skönt för dem som kan ta det, jag skulle inte...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards