Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Fundersam

Av Ubitt - 10 mars 2012 13:10

Jag undrar om det verkligen är så att alla ni läsare som är djurvänner INTE reagerat på mitt förra inlägg om fiskarnas plågsamma hantering? Det måste väl vara fler än Kicki och Katarina som håller med? Eller?

 
 
Greta

Greta

10 mars 2012 17:10

här får de då en snabb död när det fiskas för att ätas.

http://torparfru.blogspot.com

Ubitt

11 mars 2012 15:05

Det är väl finemang!!!

 
Gitte

Gitte

10 mars 2012 18:52

Hurr. På tal om fiskar - kolla bilderna på gäddhuvuden vi hittade på ridturen idag.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Ubitt

11 mars 2012 15:07

Ja det var inge små fiskstackare det där! Tänk att få en sån där bitandes i tån när du badar!

 
Ingen bild

Birgitta

10 mars 2012 20:08

Joo jag håller med du!! Jag fiskar ALDRIG..fy 17 för att dra ur kroken ur fiskstackarn..sen bryta nacken av den..eller ännu värre låta den självdö..Nää det är grymt..men tyvärr så äter jag ju fisk från affären och har så klart ingen som helst koll på hur länge den fick plågas..Fick lära mig av Pär Moberg härom dagen att man ska ta död på hummer och kräfta innan man släpper dom i vatten..dom dör inte på en gång..kan ta flera sekunder av grym smärta innan dom skollats till döds..grymt..
Nä nu ska vi spana melodifestiskval..
Ha det bäst //kram B

Ubitt

11 mars 2012 15:05

Ja även att slänga i dem levande i kokande vatten är ju grymt. Som människa kan man väl visa sin empati genom att åtminstone ha ihjäl sina bytesdjur på ett snabbt och någorlunda smärtfritt sätt!

 
Helen

Helen

11 mars 2012 08:56

Med handen på hjärtat så kan jag erkänna att jag aldrig ägnat någon större tanke kring det här med plågsam hantering av fiskar, förmodligen av den enkla anledningen att jag aldrig ( hör o häpna ) fiskat, de få gånger jag varit med när andra fiskat har dom avlivat de små djuren mkt snabbt vilken jag givetvis tycker är det enda rätta... Men ja, pga av mitt ringa intresse för fisk och allt därtill så har det aldrig varit ett ämne jag reagerat nämnvärt över men kanske borde gjort ? Men Jag väljer nog att "stänga av" ibland för att få plats med allt som trängs i mitt huvud...

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Ubitt

11 mars 2012 15:03

Ja men då har du ju inte haft någon anledning att reagera? (om du sluppit se bilderna i massmedia av hur de skär fenorna av hajar för att ha i dyrbar soppa och sen slängt tillbaka de levande men fenlösa stackarna i havet för att långsamt självdö....)

 
Helen

Helen

11 mars 2012 18:52

Hade jag sett dessa bilder hade jag definitivt reagerat :-(

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

 
Kim

Kim

13 mars 2012 01:37

Visst håller jag med dej!
Och jag fiskar inte, klarar inte av det.

Själv har jag fullt upp här på ön med hästar som lider nu, så har inte ägnat så mycket tid till bloggande...sorry, jag är snart igång igen :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

13 mars 2012 09:48

Stackars dej! Det är inte lätt att ha ett hjärta öppet för alla djur som lider! Jag vet!

 
Ann-Louise Ryrvik

Ann-Louise Ryrvik

19 mars 2012 17:56

Jo, jag håller med (förstås) och har kommenterat nu!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards