Alla inlägg under februari 2012

Av Ubitt - 5 februari 2012 10:12

- är en fråga som jag ofta får nu. I natt hade vi neråt minus 25.  "Jodå, de klarar den bra! De kommer ju ursprungligen från Andernas bergstrakter, där det säkert kan gå ned mot minus 40...")

Det viktiga är förstås att de har FRI TILLGÅNG på högklassigt hö! Och en mjuk bädd som är skyddad för vädret, att ligga på. Sen kan de ändå välja att ibland ligga ute i snön, som på bilden. Deras ull är fantastiskt varm och skyddar dem.

Mina pojkar har sin Thermobar, där vattnet hålls på minst 7-8 plus, oavsett omgivningens temperatur. Men de älskar ändå när jag tar ner en hink med ljummet vatten (20-25 grader) - då trängs de för att dricka. Och vad gör man inte för sina älsklingskameler!

 

Av Ubitt - 4 februari 2012 10:06

Jag laddar upp med fler favoritbilder!  Här kompisen Agneta med sin mångsidige och härlige morgankorsning Isak!

 


- och bilden nedan utstrålar ett sånt otroligt lugn.Jag bara älskar den! Agneta på Isak och Sofi på Is från Gullunge (de båda hästarna har samma mamma, duktiga new foresten Sofi, Isak är e morganhingsten Isaksbo Ivanhoe och Is är efter morganhingsten Memphis King. Att morganhästar är fantastiska börjar nog många svenskar att förstå, även i korsningsaveln ger de verkliga guldklimpar!  Is från Gullunge gör f n storartad karriär inom ponnyhoppningen!

 

Av Ubitt - 3 februari 2012 11:19

Här en till favvis. Dvärgschnauzervalpen Bella som snott Sammies favoritleksak Gubben..  Visst ser hon busig ut!


 

Av Ubitt - 2 februari 2012 13:49

Den här bilden är rätt nytagen, från i höstas, jag tycker att den visar morganstoet Belizes skönhet och hennes vackra ögon tror jag återspeglar hennes själ... för mig är just ÖGONEN det viktigaste när det gäller porträtt, gäller både människa och djur. Ögonen är som bekant själens spegel!

 

Av Ubitt - 1 februari 2012 19:38

Jag har så många favoritfoton, så jag vet knappt vilka jag ska ta för att inte överfylla bloggen... Här är en av mina absoluta hundfavoritbilder, med jaktlabbarna Bubblan och Viva. De poserade helt gudomligt här. Och förutom att de är fotogenique, så är de också underbara individer!

 


- och gamle Sammie, vår förre dvärgpudel, av honom har jag förstås foton i tusental .. här en favorit.


 

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards