Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Ubitt - 13 februari 2012 17:40

Den här vackre unge alpackagossen heter Al Pacino och bor på Österlen hos Österlens Alpacka. Han har med stor förtjusning börjat träna på att spela fotboll!

 

Jag tror att min Qatay har bidragit med inspiration där, för Al Pacinos matte Ann-Marie var på besök här i höstas och fick se Qatay visa upp sina talanger....  Jag tycker också att det enastående och mycket rörande att en uppfödare med ett hundratal djur har sånt intresse och vill lägga ner tid på att träna med klicker, som är både tidsödande och tålamodsprövande! Heder åt Dig, Ann-Mari!

 

"Skruva den som Beckham, en barnlek...."      foton: Ann-Marie Santesson-Gerber


Kanske kan Al Pacino och Qatay bilda stommen till det kommande alpackalandslaget i fotboll?

Av Ubitt - 13 februari 2012 14:08

Här är urgullige valpen Pepi, av rasen Affenpincher!

 

Av Ubitt - 13 februari 2012 14:04

Maken till röriga sidor! Usch!

Plötsligt får jag massor av konstiga mail.. usch!

- så jag lämnar detta FB efter en ytterst kort provtid. *Tacka vet jag bloggen!


Så du som vill hålla kontakt med mig, nu är det mail och blogg som gäller, enbart!

Av Ubitt - 13 februari 2012 10:05

Tänk vad vänliga människor det finns! Goda vännen Hermine spann garn av prinsarnas ull, och fantastiska Ulla E stickade både väst, mössa och handledsvärmare till mig! Så här fint blev det:


 


Jag tog på mig grejerna och gick ner för att visa prinsarna...

 

" Vad i herrans namn är det som hänger där på stolpen?" undrar de...


 

"Det här vill vi nog inte vara med om, en alpackasmåtting på mattes huvud?"


 

" Kom så drar vi, killar!"    - och alla tre försvann som kanonkulor runt hörnet!

Av Ubitt - 13 februari 2012 09:53

I en stund av förvirring signade jag in på facebook. Ångrar mig nu. Det är bara rörigt på det där stället, och jag har känslan av att det dessutom slöar ner min dator. Och så har jag börjat få konstiga mail från alla håll och kanter om att ge bidrag hit och dit... vill alltså gå ur. Men trots att jag letat överallt under alla rubriker så finns det ingen information hur man avslutar sitt FB-konto. Nån som vet?


"Desperat"

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards