Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Ubitt - 5 februari 2012 17:32

 

Mina vänner Sofi och Agneta är inte som andra i vår åldersgrupp. (försiktiga)  De älskar fart och fläkt. Här far de genom det vattenfyllda grustaget (samma grustag som ser så idylliskt ut i förrförra inlägget) med sina hästar. Närmast islandshingsten Ask från Gullunge, bortom ser ni morgankorsningen Isak från Gullunge.

Och ja - jag blev blöt!

Av Ubitt - 5 februari 2012 10:12

- är en fråga som jag ofta får nu. I natt hade vi neråt minus 25.  "Jodå, de klarar den bra! De kommer ju ursprungligen från Andernas bergstrakter, där det säkert kan gå ned mot minus 40...")

Det viktiga är förstås att de har FRI TILLGÅNG på högklassigt hö! Och en mjuk bädd som är skyddad för vädret, att ligga på. Sen kan de ändå välja att ibland ligga ute i snön, som på bilden. Deras ull är fantastiskt varm och skyddar dem.

Mina pojkar har sin Thermobar, där vattnet hålls på minst 7-8 plus, oavsett omgivningens temperatur. Men de älskar ändå när jag tar ner en hink med ljummet vatten (20-25 grader) - då trängs de för att dricka. Och vad gör man inte för sina älsklingskameler!

 

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards