Alla inlägg under januari 2012

Av Ubitt - 26 januari 2012 08:55

Det har väl knappast undgått någon att Rolf-Göran Bengtsson fick Jerringpriset nyligen?  Men vad som tydligen undgått vissa sportjournalister är


1) att ridsporten är sporten med flest UTÖVARE i Sverige, näst efter fotbollen!

2) att antalet INTRESSERADE av ridsporten är mångdubbelt fler än de som själva rider

3) att Rolf-Göran är en av världens skickligaste hoppryttare och fn ligger etta i World Cuplistan!


Skäms på er!

 

Av Ubitt - 25 januari 2012 15:38

Idag kom sötaste lilla Spira för att leka med Theo. Mer jämnspelt och lekfullt par får man leta efter. De lekte i stort sett i två och en halv timme!

 

 


Spira är 3/4 pudel och resten kinesisk nakenhund. Hon är söt som socker!

 

 

- och att matte Jeanette är supertrevlig gör ju inte saken sämre!

 

Här satte vi upp båda på bordet för posering. Inte det lättaste....

Av Ubitt - 24 januari 2012 16:40

 

En urgammal symbol, i form av äkta hantverkssmide, fast felvänd. Tänk dig den horisontalt istället.


Jag grubblar vidare över universums början och slut. Var börjar det? Och slutar? Och vad finns därbortom? Om det inte finns någonting, hur ser ingenting ut? Min hjärna förmår inte begripa. Det snurrar i tankarna.


Mörka energier och mörk materia, röda dvärgar och vita jättar, asteroider och kometsvärmar. Rymden är full med farliga fenomen. Allt kan döda oss, inom loppet av en nanosekund. Om den mörka energin vinner kampen mot den mörka materian så slits ALLT isär i ett huj, i "the big rip". Motsatsen till The Big Bang alltså.


Och solen har sin gång - mot utslocknande och död. Universum expanderar med en alltmer ökande hastighet. Tänker du på sånt nån gång? Nu är det ju inte så stor idé att bry sig, vi far åt helvete hur det än går. Och skulle till äventyrs rymden med alla sina faror inte åsamka jordens undergång, så medverkar vi ju själva till det så gott vi kan.


Under tiden kan vi ju ägna oss åt livets ljusare sidor. Så länge vi har det.



Av Ubitt - 22 januari 2012 11:41

http://www.nybogard.com/till-foersaeljning2



Om du går in via denna flik så hittar du en mycket intressant sida från Nybo gård, med bilder på hela djuret och dess ull och vad färgen kallas. Kan rekommenderas!!!


Här ett exempel på ull i appaloosa-färg

 

Av Ubitt - 21 januari 2012 17:24

Theo är mycket intresserad av att läsa tidningar o dyl. När han har varit obevakad i sovrummet kan det se ut så här, som det gjorde i morse:


 

Av Ubitt - 19 januari 2012 14:11

Theo är ganska liten, och älskar därför att klättra upp högt. Här är han uppe på stora stenen, där han kan se ut över sitt revir och Alpackornas Dal..

 

Av Ubitt - 18 januari 2012 15:07

Med skammens rodnad på mina vinterbleka kinder får jag be Marika Pontén så hemskt mycket om ursäkt för min tabbe. i december 2011 så lade jag in en bild i min gamla blogg, ponnyflickornas, utan att ange fotograf och vilka hundar den föreställde. Förlåt, jag vet förstås att man inte får göra så!


Bilden var denna: får här tyvärr inte upp den i full size!


  Bilden visar vackra dvärgpudeltiken Victoria, från Kennel Silver Victori. Bilden är tagen av matten Marika Pontén.


 När vi letade valp så ville jag så gärna ha en silver (grå) pudel.   Hittade denna kennel och Victoria hade förra våren en kull om tre valpar. Jag fastnade för en underbar liten kille vid namn Silver Victoris Cozy Boy. Tyvärr blev det inget köp, eftersom kravet var att man skulle ställa ut och vid gott resultat inte kastrera hannen . Då vi inte var intresserade av att ha en avelshane så gick köpet i stöpet, men jag hittade ju lille Theo istället. Som dock var röd.

Av Ubitt - 16 januari 2012 21:16

 

De här två vackra alpackavalackerna såg jag första gången i juli 2010 hos Roslagens Alpacka. De tillhör numera min kärlekstrio! (Jag tror aldrig att jag sett My (den vite) så ren efter detta tillfälle! Måntro Sarah hade tvättat honom?)


 

Qatay, Tamya och My (Milky Way) vill ibland äta på exakt samma tuva!

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards