Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Hej och välkommen till vår nya blogg!!

Av Ubitt - 6 januari 2012 09:07

 Nytt år

-nystart!

Ny bloggadress


Om du vill se vad som hänt fram tills nu kan du gå in på gamla bloggen: http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se  

(adressen kändes inte helt aktuell....)

Vi är tre stiliga alpackapojkar som i år fyller fyra år. Ja, i vår familj finns också en liten röd dvärgpudelpojke, han  får också vara med på ett hörn ...

  Här kommer det att stå om oss alpackor, men även om annat smått och stort kring livet och tillvaron. Lämna gärna ett fotspår i form av en kommentar om du har lust!



Många hälsningar    My, Qatay och Tamya samt pudeln Theo

 
 
Helenn

Helenn

6 januari 2012 14:13

Trevligt med nytt och lite mer passande namn på bloggen, givetvis måste jag ju lägga den här bland mina favoriter eftersom jag tycker att det är så himla roligt att läsa om dina Prinsar och lära mig lite om dessa underbara djur

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Ubitt

6 januari 2012 16:30

Kul kul! Ja, man måste ju anpassa sig till verkligheten...

Ni är så välkomna att hälsa på dem "live" när ni har tid!!! Marika har telnumret!

 
Ingen bild

Magnus

6 januari 2012 15:12

God fortsättning.
Jag följer med till denna adress för att se vad som händer i alpackadalen, njuta av vackra bilder och förnuftiga funderingar över livets konstigheter och orättvisor.

Ubitt

6 januari 2012 16:29

Tack detsamma! Du är SÅ välkommen!!!

 
Katarina

Katarina

6 januari 2012 17:25

Alltid kul att läsa om dina fina prinsar!

http://www.karoscorner.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

6 januari 2012 19:31

länk uppdaterad, klart man hänger med!

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

6 januari 2012 22:38

Vad härligt! Snubblade in här av ren slump. Jag älskar alpackor (drömmer att en dag äga både hästar, kaniner, alpackor och div trevliga djur)! :)
Ska bli jättekul att följa bloggen!

 
Wilda

Wilda

7 januari 2012 07:59

Heeeeiiii! Vilka underbart sööööta lurviga tussbollar!!!! Måste bara följa denna bloggen och njuta av underverken! Hälsningar en liten tös från Skåne!

http://wili.bloggplatsen.se

 
www.tjodinko.bloggplatsen.se

www.tjodinko.bloggplatsen.se

7 januari 2012 12:10

GUD JAG SKULLE SÅ Gärna ha en alpacka !
de ser så mysiga ut ! dessutom är din hund så himla söt !

Gå in på min blogg : www.tjodinko.bloggplatsen.se

http://-

 
Ann-Louise

Ann-Louise

7 januari 2012 19:19

Sedär! Nytt år och ny bogg! Förändringens tid. Den är jättefin Ylle!!! Kram

http://hastochhund.bloggagratis.se

Ubitt

8 januari 2012 12:30

Tack tack och kram tillbaka!

 
Kim

Kim

7 januari 2012 20:35

Hänger med så klart!
Vilken underbar header, dom står som i givakt :))

http://varmt.bloggplatsen.se

Ubitt

8 januari 2012 12:29

Japp. De står alltid i givakt när jag kommer! *fniss*

 
Ann

Ann

15 januari 2012 21:41

Då var länken till dig uppdaterad!
Men du får gärna ändra min adress på länken hos dig..! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Ubitt

16 januari 2012 11:57

Ska bli!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 24 juni 2013 09:18

Trots att jag sagt tack och farväl så vill jag berätta att flyttbestyren framskrider framgångsrikt. Tack för alla era varma kommentarer!   Häromdagen var jag på besök till Karin och fick träffa nytillskottet i alpackahagen, det ljuvliga lilla s...

Av Ubitt - 20 maj 2013 08:01

Nu var det länge sedan jag sågs här, och det är dags att avsluta bloggandet. För ett år sedan såg det helt annorlunda ut. Mighty Quinn hade just anlänt och snabbt kommit in i den lilla flocken av alpackaprinsar...   Vackra Tamya verkade ha t...

Av Ubitt - 30 mars 2013 08:51

Igår for mina prinsar. Efter att ha gråtit hos dem i fållan, My stod så stilla och lät mina tårar fukta hans ulliga hals,  ja alla pojkarna förstod förstås att något ovanligt var å färde, så var det dags.   Motvilligt lät de sig lastas och åkte ...

Av Ubitt - 29 mars 2013 19:39

Igår fixade Qatay och Mighty fint påskpynt i ullen..    När jag kommenterade det, såg Qatay så här fräck ut!   ...

Av Ubitt - 2 februari 2013 10:39

  - tar snön och kylan med jämnmod. Så länge man har foder, tempererat vatten i Thermobaren och mattes kärleksfulla omsorg, så är livet gott                         Följer alltid med matte runt i hagen                           Studie av...

Presentation


Jag skriver inte om vad jag har på mig - eller vad jag ätit till frukost, men om mina djur och livet.... många foton!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards